Sunday, November 11, 2012

Kaj prinašajo t.i. platforme za družabno poslovanje, kar nimamo že sedaj?

Podjetja, ki so že uvedla rešitve za družabno poslovanje, registrirajo občutne pozitivne učinke: lažje sodelovanje posameznikov in skupin, manjša izguba časa in frustracija pri iskanju pomembnih informacij ter bolj osredotočena komunikacija.



Danes se podjetja in zaposleni soočajo z čedalje večjimi večjimi izzivi, pogojenimi z preobsežnimi količinami (nestrukturiranih) informacij in čedalje hitrejšega tempa interakcij znotraj podjetja, s partnerji ali s strankami.
V prejšnjem blogu (tukaj) smo si pogledali kateri so ti glavni izzivi.

Rešitve za družabno poslovno sodelovanje pomagajo uspešno reševati omenjene izzive. V principu sestojijo iz orodij temelječih na principih, ki so prišli s t.i. Web 2.0 obdobjem razvoja internetnih tehnologij – naj omenim glavne: skupno ustvarjanje (»collaboration«), aktivno vključevanje (»engagement«), deljenje vsebin (»sharing«), družabno odkrivanje (»social discovery«) ali družabna potrditev (»social proof«).

Prav tako izkoriščajo masiven napredek v sami tehnologiji: neomejen dostop do informacij, zmožnost obdelave velikanskih količin podatkov, mobilnost, neodvisnost od naprav, velika hitrost prenosa podatkov, neprekinjena dostopnost.

Čeprav posamezna orodja za družabno poslovanje niso nikakršna novost in se uporabljajo že dalj časa v veliko podjetjih (npr.: wiki-ji, blogi, izmenjava datotek, …), se kapitalne spremembe v podjetjih dogajajo šele z uvedbo celovitih platform za družabno poslovanje. Le-ta ponujajo celotno družino medsebojno integriranih in iz vidika uporabniške izkušnje usklajenih orodji, ki pa so prav tako integrirana z v podjetju obstoječimi sistemi, kot npr. za ERP, CRM, poslovno inteligenco, ipd…
S tem se – za razliko od parcialnih, izoliranih pristopov – odpirajo povsem novi potenciali uporabnosti. 

Pomembno pa je razumeti to, da pri tem ne gre zgolj za orodja, ki nam zgolj nekoliko olajšajo delo. Spreminja se namreč paradigma dela - sam način kako informacije iščemo, sprejemamo, interpretiramo, delimo, kako se povezujemo z drugimi ter kako sprejemamo odločitve.

Zato za uspešno uvedbo ni dovolj samo tehnična uvedba orodij, temveč predvsem premišljena ter kontrolirana sprememba, kako ljudje v določeni organizaciji delajo in komunicirajo.

No comments:

Post a Comment